Rengeteg városi legenda kering arról, hogy hogyan is dolgoznak az autótolvajok, ezek nagy része banális és persze nem is működik.
Rengeteg hasznavehetetlen módszert találunk az interneten, hogy hogyan nyithatjuk ki a kocsikat kulcs híján. Elterjedt gondolat például, hogy tenisz labdával ki lehet nyitni az ajtókat és univerzális távirányítókkal is eredményes lehet egy lopás. Ám ez tévedés, ennél sokkalt kreatívabbak a rablók.
Sokan a gyorsaságra apellálnak, amikor a kocsiból kiszáll a tulaj, de járva marad a motor (pl. hazaérve kapunyitáskor) beugranak és már el is szeleltek a kocsival együtt. Ezt hívják trükkös lopásnak és sajnos sok áldozata van. Külön rossz ilyenkor, hogy a biztosító sem fizet az így pórul járt autótulajdonosoknak, mivel a riasztórendszer nem volt aktív és a kocsit teljesen kiszolgáltatottan hagytuk őrizetlenül.
Az igazi szakmabeliek ugyanolyan szuper kütyükkel dolgoznak, mint amiket a kocsinkba szereltetünk. A profi tolvajok rendszeres vásárlói a számítás- és biztonságtechnikai szaküzleteknek. És a befektetéseik gyorsan és kamatostul megtérülhetnek. Hatékonyan dolgoznak távolból vagy közelről.Számítógépes vezérléssel minimális kárral viszik a kocsikat. Ha úgy vesszük akkor azokra az emberekre gyanakodhatunk leginkább, akik számítógéppel, elektronikai gépecskékkel mozgolódnak a kocsi körül vagy benne.
Szerencsére van olyan autó is, amivel meggyűlik a bajuk nekik is, például minden olyan autó, amit motorteret is záró rendszerrel szereltek fel.